2013. január 15., kedd

HistoryCon 2012.Találkozás a puszta emberével

Már régóta adós vagyok ezzel az élménybeszámolóval. Még tavaly december 8-án történt, hogy a dunaszerdahelyi illetőségű Historium Kiadó megrendezte a kortárs magyar történelmi regényírók első nemzetközi találkozóját.
Az odautazásom az utolsó pillanatig kétséges volt (az időjárás, és egy megfázás végett is), végül Köcsky Rudi barátom jóvoltából (a János pap országa szerzője a Sár, vér, levendula antológiában) részese lehettem egy valóban történelmi pillanatnak, mivel jelen volt Bán Mór, Fonyódi Tibor, Benkő László, Marcellus Mihály, és még sokan mások...
Mindig az az érzésem, az igényes irodalom felfedezéséhez is kevés egy emberélet.;)
Az utazásról röviden: Győrig vonattal mentem,ott csatlakoztam a Sopronból érkező Rudiékhoz, majd Vámosszabadinál áttértünk a szlovák autóutak bukkanóira, és elzötykölődtünk a Vermes Villáig, amely otthont adott az eseménynek. Szavakkal nehéz visszaadni ennek a napnak a hangulatát, inkább beszéljenek a képek helyettem!:)
Köcsky Rudolf és Losonczy Attila

Kincsestár:)

Nagy öröm volt számomra, hogy végre kezet szoríthattam Bíró Szabolccsal, Historium Kiadó főszerkesztőjével, aki szintén író és zenész is egyben (estefelé egy mini-koncerttel lepte meg a közönséget)




Köcsky Rudolf,  Bíró Szabolcs, Losonczy Attila

"Let the sky fall!"


A másik várva-várt találkozás Urbánszki Lászlóval, az Odakint, a pusztában szerzőjével történt ( a novelláskötetet hazafelé, a vonaton együltő helyemben kiolvastam). Lacival eddig csak virtuális ismeretségben voltam, a neten már véleményeztük egymás műveit (harsányan üdvözölt, valahogy ekképpen: "Te vagy a Livingstone?").  Többek között ő az, aki írásaival, és középkorhoz való egyedi megközelítésével  - szerintem - sokunkra hatást gyakorolt. Az Odakint, a pusztában az egyszerű, alacsony sorból származó emberek szemszögéből mutatja be a középkort, az ő világlátásukkal, életszeretetükkel. Az elbeszlélsek olvasmányosak, a karakterekkel könnyen azonosul az olvasó. Kell ennél több?:)
A beszélgetések, kiselőadások mellett hallhattunk koncerteket, a kicsiknek az emeleten kézműves foglalkozás zajlott, az ínyencek a könyvek mellett sajtokból , mézből és borokból válogathattak.:)
Reményeim szerint valami új kezdődött el ezen a napon. Köszönöm a szervezőknek és a résztvevőknek a csodálatos élményt!:)
Urbánszki László



2 megjegyzés:

  1. "Az Odakint, a pusztában az egyszerű, alacsony sorból származó emberek szemszögéből mutatja be a középkort, az ő világlátásukkal, életszeretetükkel. Az elbeszélések olvasmányosak, a karakterekkel könnyen azonosul az olvasó."
    Mintha már hallottam volna róla, érdekes kötet lehet.

    VálaszTörlés
  2. Urbánszki írásai egyszerre szórakoztatóak és elgondolkodtatóak, az helyzetek és szereplők életszagúak, szóval csak ajánlani tudom!:)

    VálaszTörlés